miercuri, 12 august 2009

Momentul perfect al unei seri fierbinti de vara


Rasfoind blogurile mele preferate ajung la Bon Chef si dau peste reteta de Margarita, una dintre bauturile mele preferate. Si gandul ma poarta inapoi catre una dintre serile mele de vara.


Soarele se lasa incet spre orizont scufundat in valuri rosiatice. Aerul e incremenit si fierbinte si tremura usor de caldura iar regina noptii isi ridica deja fruntea trimitindu-mi semnale parfumate spre terasa unde stau. O musca ametita de caldura se loveste bezmetica intr-un geam si bazaie suparata. Lumanari mari ard in vase de sticla imprastiind arome de vanilie si mosc.


Mi-e cald. Si mi-e sete. Seara se pregateste sa isi faca intrarea in scena si vreau sa o intampin cum se cuvine. Cu un cocktail. Da, dar oare ce sa fie? Ma concentrez foarte tare pe ideea asta de parca n-as sti ca am doua cockteiluri preferate si pe alea le fac invariabil cand am pofta de asa ceva.

"Margarita" zic. Si deodata vad in fata mea o plaja cu nisip alb, greu si cu consistenta cremoasa, valuri turcoaz si albastre, palmieri fosnind in vant; miroase a mare, a gratar de peste si fructe de mare tavalite prin ulei de masline cu un pic de usturoi. Miroase si a tigari de foi. Din departare se aude muzica intrerupta de zgomotul valurilor. Muzica creste in intensitate si deodata in jurul meu apar mariachi, cantand cu pasiune "Jalisco". Decorul se schimba si iata sunt intr-o hacienda cu pereti colorati in albastru, portocaliu si rosu, cu flori splendide ce se revarsa din toate partile. Tin in mana o cupa rece, aburita, cu marginile inmuiate in sare si sorb din ea in timp ce vantul fierbinte face palmierii sa fosneasca. Gustul e divin. Poarta in el toata esenta Mexicului. Combinatia de tequilla gold, grand marnier si suc de lime, totul amestecat bine in shaker cu gheata maruntita, este perfecta pentru o seara fierbinte. Si intalnirea cu sarea presarata pe marginea paharului este o surpriza si o revelatie, care te face sa te indragostesti iremediabil de Margarita.


"Sau Mojito"? ma intreb din nou revenind pe terasa mea. "Mojito" repet si iar miroase a tigari de foi si mariachi dispar iar in locul lor Buena Vista Social Club canta si imi incanta auzul cu ritmul lor usor taraganat si rugator, cu vocile un pic sparte si ragusite. Si sunt in Bodeguita del Medio intre peretii plini de mii de nume scrise in culori si deasupra mea se invarte lenes un ventilator urias .. Lumea in jurul meu soarbe cu paiul mojito din pahare mari, inalte pline de frunze de menta verde-inchis. O bautura ce iti incanta simturile cu prospetimea mentei zdrobite in mojar impreuna cu zaharul brun sau siropul de trestie, inecata apoi in rom cubanez, gheata si apa minerala. Numai buna sa stai pe terasa, sa privesti asfintitul rosiatic si sa sorbi din ea ascultand buena vista.


Margarita sau Mojito? Grea alegere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu