joi, 6 august 2009

Imi place ...


Swingul si jazzul, mai ales acolo unde saxul, trompeta si pianul au multe lucruri de spus. Ascult si imaginatia ma poarta in saloanele elegante ale anilor 20-30 cu a lor verva si lux ilustrate atat de bine in Marele Gatsby; imi suna in urechi clinchetul de cupe de cristal in care se revarsa sampania, rasetele frivole ale doamnelor cu rochii charleston si port-tigaret elegant intre buzele rosii.

Imi place insa si Anglia rurala, cu gazoane verzi impecabile, cer noros si case de caramida cu cercevele albe la geam, asa cum am cunoscut-o in Bosham, langa Portsmouth. Ma imaginez traind acolo intr-o "cottage" inconjurata de verdeata si flori, cu camere joase, cu barne din lemn pe tavan si un lampadar aprins galben-roscat in miezul zilei innorate; cu huse inflorate pe fotolii, foc in semineu si ceai cu lapte aburind in cesti cu floricele (roz si verzi negresit).

Imi place sa stau in pat sambata dimineata si sa nu ma grabesc foarte tare sa ma dau jos. Daca e innorat si frig afara iar lumina zilei e filtrata de perdeaua groasa si in dormitor e aprinsa veioza, e si mai bine. Si daca mai ma uit si la un film vechi la televizor, este dimineata ideala.

Imi place sa mananc la micul dejun chifle calde si crocante din faina alba si lapte, unse cu unt proaspat si sunca. Si imi mai place cand ne adunam seara cu totii in jurul mesei sau in sufragerie, la un pahar cu vin.

Imi plac restaurantul Bellini Universitate, libraria Humanitas Kretzulescu si Calea Victoriei in portiunea de la Odeon, Capsa, Casa Armatei si Hotel Bulevard. Biserica rusa (careia nu ii mai spune asa ..) Lipscaniul si vechiul bloc turn din capatul Caii Victoriei.
Mirosul de catifea uzata si praf din salile de teatru si candelabrele care se sting treptat cand incepe spectacolul. Fosnetul si rumoarea calda a salii ..

Dupa-amiezele incremenite de caldura torida vara si ploaia torentiala cu tunete si fulgere dupa arsita. Deschiderea campiei si lanurile de grau si floarea soarelui, cerul albastru intens de iulie.

Ador momentul in care ajung la destinatie in prima zi de concediu, mai ales dupa un drum lung, cu masina. Prima seara, in care obosit de atata drum, te relaxezi si iti spui: am toata vacanta in fata.

Sunt lucruri marunte care ne fac fericiti. Uneori, ajunge si simpla noastra imaginatie.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu