miercuri, 24 martie 2010

Supararile Ciulendrei


Nu stiu de ce – probabil din cauza stresului din ultima perioada – am tendinta sa vad numai lucrurile urate si enervante din jurul meu. Si cum bietul Bucuresti are in ultimul timp o oferta foooarte bogata in sensul asta, aproape ca nu mai imi vine sa privesc in jur. Imi vine sa merg pe strada asa, cu ochii in pamant, sa-mi vad doar varfurile botinelor si-atat.

Pana sa renunt la masina – nervii mei nu mai rezistau celor doua ore dus si doua ore intors petrecute zilnic in masina, cu o medie orara de 10 km la ora - si sa devin pieton, Bucurestiul imi arata bucuros toata mizeria lui folosindu-se in mod sugestiv de traficul auto prin care scotea la iveala nesimitirea responsabililor cu drumurile, semafoarele, sistematizarea traficului etc. dar si a soferilor. Ba mai mult, in zecile de minute petrecute prin intersectiile blocate puteam admira si cladirile paraginite, uratite, nepotrivite, kitchoase ce fac din Bucuresti cea mai urata capitala in Europa. Nu ca le-as fi vazut chiar pe toate dar credeti ca Roma, Amsterdam, Madrid, Oslo or fi mai urate ca Bucurestiul?

Lucrurile nu s-au schimbat prea mult odata ce am inceput sa calatoresc cu metroul si sa merg destul de mult pe jos (in afara faptului ca, yay, thanks god!, am mai slabit un pic). Ei da, ma lovesc si aici de nesimtirea autoritatilor dar si a oamenilor cu care calatoresc. Ma intreb de multe ori daca e ceva in neregula cu noi, ca natie; un timp mi-am spus ca nu suntem mult diferiti de altii, e doar sistemul cel care nu functioneaza. Dar dupa 20 de ani de democratie sau mai putin, poftim, 15 ani ca 5 ne-a luat sa ne dezmeticim, am ajuns sa cred cu disperare ca suntem un popor rudimentar, lenes, cu un mare grad de nepasare, cu o lipsa totala de simt civic si cu o mare doza de invidie fata de semenii nostri.

Nu vreau sa scriu randuri intregi despre asta, sunt destui care se ocupa cu asta si scriu mai bine decat o fac eu. Am sa pun insa din cand in cand pe-aici – ca sa ma descarc –lucrurile care ma dor si ma supara in incursiunile mele prin orasul numit Bucuresti sau prin tara numita Romania. Si le voi grupa sub denumirea “Supararile Ciulendrei”. Ar fi grozav daca cineva dintre voi mi-ar putea spune ce ar trebui facut in tara asta, ceva ce poate nu s-a facut pana acum, ce reteta ar avea succes astfel ca locul in care traim sa devina mai frumos si nu sa se duca naibii de rapa asa cum se intampla acum.

Ca sa pot face dupa aia si o rubrica cu “Bucuriile Ciulendrei” :P

*fotografia acestei postari este preluata de aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu