luni, 16 noiembrie 2009

Dimineata de noiembrie


Un alt inceput de saptamana. O alta saptamana care va trece cat ai clipi.
Azi dimineata am avut parte de un peisaj superb de toamna tarzie. Peste griul diminetii de noiembrie si de luni, se asternusera frunze galben aurii. Si sus, in aer si in pomi, si jos, pe trotuar, imi colorau optimist dimineata rece ce avea miros de frunzis putred amestecat cu miros de zacusca venit de prin case.
In mod straniu era liniste. O liniste cu care auzul meu de bucuresteanca nu mai este obisnuit. O liniste nefireasca, asa ca in vremurile copilariei mele, cand pe strada noastra trecea o masina pe zi. Sau linistea aia de toamna – iarna, pe care o simti si o “auzi” si pe la tara, linistea care iti aduce aminte ca toate activitatile s-au mutat in casa, ca oamenii goniti de frig au parasit curtile, strazile, ulitele si stau la caldura sobei. Si mananca dulceata de gutui aromata cu frunze de indrusaim. Sau mere coapte cu miere si scortisoara. Sau fierb zacusti si le pun in borcane frumoase pe rafturile camarii. Si poate dorm la caldura visand tot ce e mai frumos .. sau dimpotriva.

Mergeam pe strada si ma gandeam la toate astea, imi imaginam povesti din spatele zidurilor cenusii sau proaspat zugravite ale caselor. Cate un catel sarguincios se repezea sa-mi latre-n ureche itindu-se dupa zabrelele gardurilor, catarat pe te miri ce ca sa fie mai eficient.

Unele ferestre aveau storuri de lemn grele, ca niste pleoape batrane, inchise parca de ani de zile. Altele aveau perdele luminoase date in laturi si luminile aprinse ca pentru o petrecere. Tot frigul de-afara se incalzea cand ma uitam spre ferestrele astea. Simteam valuri de caldura venind inspre trotuar. Caldura de camin. De stofe, covoare groase, perne moi si pături pufoase. De cafea aburind in ibric, de becuri si lustre aprinse, de mancare gustoasa bolborosind in cuptor, de televizor mergand in gol, de calorifer sau soba.

Era placut. Eram eu cu strada si frigul si frunzele galbene pe de-o parte si casele cu caldura si lumina si aromele de cealalta parte. Ca intr-un joc. Probabil, undeva, in spatele zidurilor cineva se uita in strada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu