- Un om in varsta sau un om invalid nu poate folosi metroul nostru. Statiile care au scari rulante poti sa le numeri pe degete, si oricum daca le au la iesirea spre exterior nu e musai sa le aiba si de la peron spre aparatele de taxat. Scarile rulante sunt (cu FOARTE PUTINE exceptii, eu o stiu doar pe cea de la Universitate) exclusiv pentru urcare, ca si cum coborarea ar fi o chestie mult prea simpla pentru un batran cu incheieturile obosite. Sau pentru un om invalid.
- In unele statii curentul facut de plecarea / sosirea / intersectarea trenurilor in statie este echivalent cu o tornada. Senzatia este de nedescris (da, normal ca noi teoretic nu stim ce-i aia tornada), hainele iti sunt pur si simplu smulse de zici ca se vor rupe, toate gunoaiele aruncate pe jos se ridica luate de vant si te lovesc peste ochi, in cap, iti intra in gura iar daca mergi impotriva curentului inaintarea devine o problema serioasa. Exemplu concret: statia Brancoveanu.
- Statiile arata jalnic. Si nu ma refer la felul in care au fost construite. Am mers cu metroul si la New York, si la Paris si la Praga si la Londra si credeti-ma avem un metrou decent (fata de ala de la New York oricum e lux). Este insa felul in care au fost lasate toate in paragina: plafoanele (smulse cu totul in unele statii), usile de acces ruginite, nevopsite cred de cand au fost date in folosinta; luminile – chioare, plafonierele sparte, neinlocuite. Unele intrari / iesiri in / din statii sunt de-a dreptul inspaimantatoare. Nici cel mai oribil ghetou nu arata asa. Exemplu concret: Statia Stefan Cel Mare.
- Legaturile intre “magistrale”: Accesul intr-un nod atat de important cum e Piata Victoriei (1 si 2) este haotic. Lumea se inghesuie alergand pe acelasi culoar si pe aceleasi scari venind din doua directii diferite. E tare de tot si trebuie musai sa fiti o data pe-acolo la orele de varf. E ca o lupta, si castiga ala care da mai tare coate si branciuri ca sa inainteze. Unii vor sa iasa la suprafata altii vor sa schimbe “magistrala”. Oricum ar fi, trebuie sa tai calea unui regiment grabit ce merge umar la umar, ba uneori alearga umar la umar sa prinda trenul din care tu tocmai ai coborat.
- Scarile. (Nu cele rulante. Ca intre timp au reusit sa schimbe o parte dintre ele. N-a durat nici un an, timp in care cele vechi au fost evident, oprite, printr-o logica greu de inteles chiar daca nu muncea nimeni la ele. Dar aveam un mare panou cu scuzele regiei lui peste pentru neplacerile cauzate pe care ma mir ca nu au aparut scuipati si injuraturi.) Scarile gri-cenusii, fara nici o bordura fosforescenta care sa iti indice ca ele exista, scarile ciobite si tocite, cu margini lipsa, unde piciorul ti se duce in gol, scarile care – nu stiu daca ati observat - sunt prea inguste, nu intra pe latimea unei trepte un pantof numarul 43 cred .. Scarile care toata iarna asta au fost – la exterior – pline de zapada cu gheata dedesubt, ba chiar cu denivelari. Scarile care dau intr-o mare baltoaca cand ploua pentru ca nimeni nu se catadicseste sa o asfalteze.
- Bodyguarzii: Eu nu am vazut atatia bodyguarzi pe metrul patrat nici la banca. Eu cred ca fiecare angajat la metrou e obligat sa aduca cu el si un prieten sau o ruda pe post de bodyguard, la angajare. Odata aveau sedinta as zice dupa cum dezbateau stransi in fata ghiseului si i-am numarat: OPT. Sper din tot sufletul ca erau si cei din statie cat si unii din tren. Sau poate ca venisera din mai multe statii.
- Indicatoarele: Cand cobori din tren ramai pironit pe loc, tinta sigura pentru obisnuitii locului care te imbrancesc si discret (sau nu) te-njura, pentru ca nu stii in ce directie sa mergi ca sa iesi si tu mai aproape de obiectivul vizat. Ceva indicatoare mai gasesti – dar nu poti conta pe asta – de-abia dupa ce ai urcat de pe peron dar atunci s-ar putea sa fie deja prea tarziu. Exemplu concret: cazul meu in statia Obor, cand am vrut sa ies in fata magazinului Bucur. Am iesit pe Calea Mosilor. Si ma consider o persoana foarte orientata-n spatiu.
- Programul de mers al trenurilor la orele de varf: stiti la ce interval circula in mod oficial trenurile pe directia Piata Victoriei – Obor? Dimineata la ora 8:30? La sase minute. Teoretic. Practic si la opt minute. Timp in care lumea se aduna pe peron ca la manifestatie pentru ca trenurile pe "magistrala 1" - ce iubesc cuvantul asta - circula si la un minut si jumatate si va dati seama de cate ori intra 1.5 in 6 si deci cam cate serii de calatori care "schimba" se aduna pe "magistrala 3".
Ce s-a schimbat la metroul bucurestean de cand am mers eu prima data cu el (prin 1983 sa fi fost)?
Pai, sa fie trenurile si aparatele de acces / taxat. A, si partial niste scari rulante. Mai stie cineva ceva? Sa nu imi ziceti de ecranele de publicitate pentru care iau o gramada de bani sau de automatele de bauturi si snacksuri. Si pentru ce sunteti nemultumiti domnilor de la Metrorex? Si pentru ce faceti greva? Si pentru ce vreti mai multi bani?
Si last but not least, pentru ce ii dati motive Ciulendrei sa se enerveze?
Pai, sa fie trenurile si aparatele de acces / taxat. A, si partial niste scari rulante. Mai stie cineva ceva? Sa nu imi ziceti de ecranele de publicitate pentru care iau o gramada de bani sau de automatele de bauturi si snacksuri. Si pentru ce sunteti nemultumiti domnilor de la Metrorex? Si pentru ce faceti greva? Si pentru ce vreti mai multi bani?
Si last but not least, pentru ce ii dati motive Ciulendrei sa se enerveze?
*fotografia folosita in postare este de aici.
Pe mine m-au enervat azi cainii fara stapan care dormeau catarati pe... nu stiu cum sa le zic, sunt niste ingradiri (suna ca dracu, da nu stiu cum sa le zic) mari ale unor arbori de pe Smardan. Sunt ca niste ghivece mari-mari, iar javrele erau sus, dormeau la soare... Vreo sase. Imi pare rau ca n-am avut aparatul foto la mine. Nu stiu cum ar trebui facuti oamenii sa inteleaga o data pt totdeauna ca locul animalelor nu e pe strazile oraselor. Chiar nu stiu.
RăspundețiȘtergereUf, mi-am varsat naduful la tine, iertare.
Ma apuca groaza cınd ımi aduc aminte de statiile de metrou Bucureştene...Ultima oara ın 2007 am venit ın Romania şi cu treburi pe la Obor a trebuit sa folosesc metrol..Un miros de te ia durerea de cap,
RăspundețiȘtergereNoapte Buna.
Adina, esti binevenita sa o faci. Cainii fara stapan am devenit iar, din pacate, o problema. Haite intregi isi disputa teritorii in buricul targului.
RăspundețiȘtergereBun venit, Edebi!
RăspundețiȘtergereCe bine de tine ca esti in locuri mai civilizate! Sper ca data viitoare cand vei reveni sa gasesti un metrou mai curat. Ar fi bine si pentru noi.